Hop til hovedindholdet

IdrætsPlatformen Danmark logo

Webinar: Vejen til mindre bøvl og bureaukrati


Dato og tid

Torsdag d. 28. august 2025 kl. 14:30 til 15:30

Tilmeldingsfrist

Torsdag d. 28. august 2025 kl. 14:40

Sted

Online seminar, Idrættens Konsulenthus, Egebæksvej 84, 8270 Højbjerg Online seminar
Idrættens Konsulenthus, Egebæksvej 84
8270 Højbjerg

Webinar: Vejen til mindre bøvl og bureaukrati


Webinar: Vejen til mindre bøvl og bureaukrati

 
Webinar: Vejen til mindre bøvl og bureaukrati
Torsdag den 28. august 2025 kl. 14.30-15.30
 
“Foreningslivet er ved at blive kvalt i bøvl og bureaukrati”, hører vi ofte fra idrætsorganisationer og politikere.
 
Men hvad er det egentlig for opgaver, der presser idrætsforeningerne, og hvordan kan man som foreningsledelse træffe nogle helt konkrete forholdsregler for at blive aflastet fra de opgaver, der trykker?
 
På dette webinar inviterer IdrætsPlatformen foreninger, kommuner og faciliteter til en helt konkret snak om nogle af de bøvlede og bureaukratiske forhindringer i hverdagen og muligheden for at gøre noget ved det. Med os som ekspert har vi Jens Albagaard fra Dansk Klubadministration, som netop arbejder med at lette idrætsaktører for administrative byrder i hverdagen, og som derfor har en ret god fornemmelse af de opgaver, der kan stresse foreningslederne.
 
Dato:
Torsdag den 28. august 2025 kl. 14.30-15.30. Webinaret foregår online på Zoom.
 
Tilmelding:
Gratis og ikke spor bøvlet.
 
Vært:
IdrætsPlatformen og Dansk Klubadminisitration
 
Program:
 
14.30-14.40: Det evige bøvl
Indflyvning: Bøvl i foreningslivet har været på den idrætspolitiske dagsorden gennem årtier uden, at snakken om bøvl er blevet mindre. Hvorfor fortsætter snakken om bøvl? Hvad er foreningens mulighed for selv at reducere unødigt bøvl i hverdagen? Hvorfor er det måske ikke altid den allerbedste idé at få snakken om bøvl og bureaukrati til at fylde for meget?
Henrik H. Brandt, daglig leder af IdrætsPlatformen Danmark
 
14.40-15.10: Administrative byrder i foreningslivet. Hvor trykker skoen?
Hvad er det virkelig for opgaver, der tynger foreningslivet i hverdagen? Hvordan kan man få hjælp i hverdagen til at aflaste foreningen? Som indehaver af den lille virksomhed Dansk Klubadministration har Jens Albagaard konkret indsigt i de opgaver, som slider mest på klublederne.
Jens Albagaard, direktør, Dansk KlubAdministration
 
15.10-15.30: Dialog og opsamling
Hvad kan vi gøre i morgen for at gøre lederopgaven nemmere? Hvad er man som idrætsleder nødt til at tage på sig af administrative forpligtelser for at få foreningslivet til at fungere? Hvad er erfaringerne med at bede om hjælp i lokalsamfundet eller hos andre aktører?
 
Yderligere oplysninger:
 
Henrik H. Brandt
Daglig leder af IdrætsPlatformen Danmark
Tlf. 29210972

 

 

Deltagerliste

Navn Firma eller Organisation
Anni Lyskjær Hørning Puls
Birgitte Junker Rødovrehallen
Dorte Nielsen By- og Kulturforvaltningen, Fritid og Folkeoplysning
Emma Handrup Hjørring Kommune
Jacob Just Mikkelsen Kultur og Fritidsforvaltningen
Jacob Sangill Christensen Brabrand IF
Jan Larsen Ringsted Idrætsunion
Jens Fischer Hjørring Kommune
Jesper Therkildsen
Keld Andersen Midtmors Sport
Kim Bremer Danmarks Skiforbund
Kim Toft
Klaus Hougaard Taulov Motion
Lars H. Andersen Hørning Puls
Michael Bargholz X-trainer
Mie Reihs Hegnar Idrætssamvirket Aarhus
Niels Anton Toftgård Idrættens Analyseinstitut
Sussanne Havsager Slagelse Kommune, Fritidsafdelingen
Søren Gøtzsche
Søren steen Olesen Ry håndbold
Thomas Primdahl Vesthimmerlands Kommune
Torben Kjeldsen Randers gymnastiske Forening
Øyvind Møll Lindesnes kommune

Deltagerlisten indeholder kun navne på de deltagere, der har givet samtykke til at blive vist på denne side. Der kan derfor være flere deltagere tilmeldt, end der fremgår af listen.

Kontaktinformation til arrangør

IdrætsPlatformen Danmark
Tlf: +45 29210972
henrik.brandt@idraetsplatformen.dk

Kontaktinformation til arrangør

IdrætsPlatformen Danmark
Tlf: +45 29210972
henrik.brandt@idraetsplatformen.dk